Simple Plan

Simple Plan - Projektowanie wnętrz Szczecin

Proces współpracy

Każda opcja projektowa będzie opierać się na schemacie pracy, gdzie przedstawione zostaną trzy, maksymalnie cztery wstępne układy funkcjonalne (ilość jest zależna od możliwości, potencjału i sugestii Inwestorów danego pomieszczenia). Układ ten przedstawiony jest w postaci rysunków 2D – widokach z góry. W ich skład wchodzą: rozkład poszczególnych ścian, ich ewentualnych wyburzeń, zamurowania, ścianki nowoprojektowanych; mebli, urządzeń oraz zabudów meblowych.

Podczas wykonywania wstępnych układów funkcjonalnych, Inwestorzy będą proszeni o wypełnienie ankiety preferencyjnej stylistyki oraz przygotowanie kilku inspiracji, dotyczącej materiałów/kolorystyki wnętrz. Po uwzględnieniu poprawek i sugestii klienta, wykonywany jest ostateczny układ funkcjonalny.

Na podstawie układu funkcjonalnego wykonywany jest spis materiałów i mebli, które przedstawiane są także na moodboardach. Po dostarczeniu od Inwestorów inspiracji i wypełnionej ankiety preferencyjnej, wykonywane są kolaże.

Następnie rzut z wybraną koncepcją projektową modelowany jest w 3D, aby klient dzięki wstępnym wizualizacjom/wizualizacjom 360 stopni mógł skorelować moodboardy z układem funkcjonalnym, zobaczyć odległości między meblami/zabudowami.

Podczas wykonywania wizualizacji, Inwestor zostaje poproszony o sugestie oraz uwagi, na podstawie których przewidziane są dwie tury poprawek znaczących, tj. zmian wyposażenia, kolorów.

Równolegle do wykonywanych wizualizacji ostatecznych są wykonywane rysunki łączników i gniazd elektrycznych, spis materiałów i rysunki schematyczne dla wykonawców (w zależności od zakresu projektowego).

W przypadku wybrania opcji projektowej III, bądź IV, sporządzany jest kosztorys uwzględniający ilościowe zapotrzebowanie na materiały wykończeniowe dla wstępnej wyceny oraz weryfikacji wykonawcy.

Rysunki schematyczne mają za zadanie pomóc wykonawcy zobrazować schemat układania paneli i płytek, ilość ewentualnych docinek, sposób montażu taśm LED, listew dekoracyjnych, detali newralgicznych w projekcie oraz jaki zapas powinien przewidzieć przy zamówieniu (jeśli jest ono po stronie wykonawcy).

W międzyczasie przewidziane będą spotkania z Inwestorami, mające na celu omówienie zaawansowania projektu i tym samym, dzielenie go na poszczególne etapy projektowe, które usystematyzują pracę.

Poszczególne etapy projektowe

ETAP I

  • Inwentaryzacja inwestycji na podstawie wizji lokalnej i pomiarów wykonanych za pomocą dalmierza i miarki; wykonanie dokumentacji fotograficznej lub pozyskanie inwentaryzacji/karty mieszkaniowej od inwestora
  • Rozmowa z klientem na temat oczekiwań i sugestii projektowych inwestora

ETAP II

  • Wykonanie wstępnych układów funkcjonalnych na podstawie inwentaryzacji i przeprowadzonego wywiadu
  • Wykonanie moodboardów stylistycznych;
  • Rozpoczęcie listy materiałowej
  • Wysłanie materiałów klientowi na adres email
  • Spotkanie z inwestorem w celu omówienia propozycji projektowych
  • Wykonanie układu ostatecznego po spotkaniu i wysłanie na e-mail

ETAP III

  • Wykonanie wstępnych wizualizacji 3D na podstawie moodboardów i spisu materiałów oraz jego uzupełnianie
  • Rozpoczęcie rysunków przedstawiających schematy łączników i gniazd elektrycznych, mających odzwierciedlenie w wizualizacjach
  • Wysłanie materiałów klientowi na e-mail
  • Omówienie z inwestorem etapu projektowego na spotkaniu
  • Wykonanie poprawek w zależności od sugestii i uwag klienta

ETAP IV

  • Wykonanie ostatecznych wizualizacji/wizualizacji 360 stopni/spaceru 3D
  • Sporządzenie ostatecznego spisu materiałowego i kosztorysu
  • Sporządzenie rysunków branżowych i schematycznych dla wykonawców
  • Wysłanie materiałów klientowi do akceptacji
  • Spotkanie celem przekazania wydrukowanego projektu spiętego w skoroszyt, który zawiera inwentaryzację, moodboardy, układ ostateczny, wizualizacje ostateczne, spis materiałów oraz kosztorys; ten sam materiał klienci dostaną na skrzynkę elektroniczną

Proces współpracy

Każda opcja projektowa będzie opierać się na schemacie pracy, gdzie przedstawione zostaną trzy, maksymalnie cztery wstępne układy funkcjonalne (ilość jest zależna od możliwości, potencjału i sugestii Inwestorów danego pomieszczenia). Układ ten przedstawiony jest w postaci rysunków 2D – widokach z góry. W ich skład wchodzą: rozkład poszczególnych ścian, ich ewentualnych wyburzeń, zamurowania, ścianki nowoprojektowanych; mebli, urządzeń oraz zabudów meblowych.

Podczas wykonywania wstępnych układów funkcjonalnych, Inwestorzy będą proszeni o wypełnienie ankiety preferencyjnej stylistyki oraz przygotowanie kilku inspiracji, dotyczącej materiałów/kolorystyki wnętrz. Po uwzględnieniu poprawek i sugestii klienta, wykonywany jest ostateczny układ funkcjonalny.

Na podstawie układu funkcjonalnego wykonywany jest spis materiałów i mebli, które przedstawiane są także na moodboardach. Po dostarczeniu od Inwestorów inspiracji i wypełnionej ankiety preferencyjnej, wykonywane są kolaże.

Następnie rzut z wybraną koncepcją projektową modelowany jest w 3D, aby klient dzięki wstępnym wizualizacjom/wizualizacjom 360 stopni mógł skorelować moodboardy z układem funkcjonalnym, zobaczyć odległości między meblami/zabudowami.

Podczas wykonywania wizualizacji, Inwestor zostaje poproszony o sugestie oraz uwagi, na podstawie których przewidziane są dwie tury poprawek znaczących, tj. zmian wyposażenia, kolorów.

Równolegle do wykonywanych wizualizacji ostatecznych są wykonywane rysunki łączników i gniazd elektrycznych, spis materiałów i rysunki schematyczne dla wykonawców (w zależności od zakresu projektowego).

W przypadku wybrania opcji projektowej III, bądź IV, sporządzany jest kosztorys uwzględniający ilościowe zapotrzebowanie na materiały wykończeniowe dla wstępnej wyceny oraz weryfikacji wykonawcy.

Rysunki schematyczne mają za zadanie pomóc wykonawcy zobrazować schemat układania paneli i płytek, ilość ewentualnych docinek, sposób montażu taśm LED, listew dekoracyjnych, detali newralgicznych w projekcie oraz jaki zapas powinien przewidzieć przy zamówieniu (jeśli jest ono po stronie wykonawcy).

W międzyczasie przewidziane będą spotkania z Inwestorami, mające na celu omówienie zaawansowania projektu i tym samym, dzielenie go na poszczególne etapy projektowe, które usystematyzują pracę.

Poszczególne etapy projektowe

ETAP I

• Inwentaryzacja inwestycji na podstawie wizji lokalnej i pomiarów wykonanych za pomocą dalmierza i miarki; wykonanie dokumentacji fotograficznej lub pozyskanie inwentaryzacji/karty mieszkaniowej od Inwestora

• Rozmowa z klientem na temat oczekiwań i sugestii projektowych Inwestora

ETAP II

• Wykonanie wstępnych układów funkcjonalnych na podstawie inwentaryzacji i przeprowadzonego wywiadu

• Wykonanie moodboardów stylistycznych;

• Rozpoczęcie listy materiałowej

• Wysłanie materiałów klientowi na adres email

• Spotkanie z Inwestorem w celu omówienia propozycji projektowych

• Wykonanie układu ostatecznego po spotkaniu i wysłanie na e-mail

ETAP III

• Wykonanie wstępnych wizualizacji 3D na podstawie moodboardów i spisu materiałów oraz jego uzupełnianie

• Rozpoczęcie rysunków przedstawiających schematy łączników i gniazd elektrycznych, mających odzwierciedlenie w wizualizacjach

• Wysłanie materiałów klientowi na e-mail

• Omówienie z Inwestorem etapu projektowego na spotkaniu

• Wykonanie poprawek w zależności od sugestii i uwag klienta

ETAP IV

• Wykonanie ostatecznych wizualizacji/wizualizacji 360 stopni/spaceru 3D

• Sporządzenie ostatecznego spisu materiałowego i kosztorysu

• Sporządzenie rysunków branżowych i schematycznych dla wykonawców

• Wysłanie materiałów klientowi do akceptacji

• Spotkanie celem przekazania wydrukowanego projektu spiętego w skoroszyt, który zawiera inwentaryzację, moodboardy, układ ostateczny, wizualizacje ostateczne, spis materiałów oraz kosztorys; ten sam materiał klienci dostaną na skrzynkę elektroniczną